Český online prodejce sportovních potřeb SportObchod.cz působí kromě České republiky na trzích v Německu, Rakousku, Švýcarsku a Slovensku. Za uplynulých dvanáct kalendářních měsíců dosáhla firma celkového obratu 420 milionů korun a v meziročním srovnání rostla o 25 procent. Brněnskému prodejci sportovních potřeb se letos daří zejména v Německu a Švýcarsku. „Zatímco prodeje v Česku první týdny po zavedení koronavirových opatření výrazně poklesly, v Německu od začátku krize vzrostly o 150 procent. Zahraničí ukázalo velký potenciál a přes noc jsme se v podstatě stali německou firmou. Výrazně nám pomohla dobře strukturovaná nabídka, skladové zásoby a také doprava zdarma pro zákazníky. Online prodeji se dařilo i díky dočasnému uzavření kamenných prodejen a omezení marketingových aktivit konkurence . V letošním roce očekáváme na trzích v Německu, Rakousku a Švýcarsku obrat 250 milionů korun,“ uvádí Josef Mech, CEO firmy SportObchod.cz.
Trojnásobný růst obratu oproti minulému roku zaznamenal SportObchod v kategorii jízdní kola a příslušenství pro cyklistiku. Nebývale vysoký zájem měli kupující rovněž o další sportovní výbavu. Už během dubna se například podařilo vyprodat celou roční zásobu inline bruslí. Josef Mech k tomu dodává: „Zásluhu na tom měl opět německý trh, kde oproti loňskému roku výrazně vzrostl počet objednávek a celkový obrat v této kategorii byl 40 milionů korun. Po květnovém znovuotevření tenisových kurtů a dalších sportovišť rostla také poptávka po tenisových raketách. Zde jsme dosáhli obratu 21 milionů korun.“
V červnu zaznamenala firma obrovský zájem o střešní nosiče. Lidé začali plánovat letní dovolenou a pořizovali si například nosiče na jízdní kola. Dobré výsledky vykázala i kategorie potřeb pro hokej. Nejvyšší poptávka po tomto segmentu byla na švýcarském trhu a lidé kupovali hlavně tréninkové pomůcky. SportObchod potvrzuje přetrvávající zvýšenou poptávku i v dalších kategoriích, jako je badminton, koloběžky či běžecká obuv.
„Letos očekáváme za všechny země tržby ve výši 500 milionů korun. Samozřejmě bude záležet na vývoji situace kolem koronaviru na podzim, ale nyní zůstáváme optimisté. V plánu máme rovněž expanzi do dalších zemí, například do Maďarska, Francie a Itálie, upevnění pozice na stávajících trzích a v neposlední řadě také posílení značky SportObchod na českém trhu. Aktuálně jsme rovněž posílili management firmy a mění se organizační struktura. Budujeme například segmentové týmy, které se specializují na rozvoj jednotlivých kategorií. Prioritou jsou pro nás kategorie hokej, cyklistika a běh,“ doplňuje Josef Mech.