Mladá česká modní značka VUCH míří na miliardový obrat. S rozšířením ji pomůžou investoři eRockets

Sázka na hravé puntíky, neotřelé designy, stoprocentní ekologičnost, ale i meziroční růst o 130 % či expanze na více než třicet evropských trhů. To vše definuje mladou českou fashion značku VUCH, která navrhuje a vyrábí peněženky, kabelky a další módní doplňky. Nyní do firmy vstupuje investiční fond eRockets vedený podnikateli Jiřím Hlavenkou, Tomášem Fikarem a Janem Svobodou . Investiční skupina plánuje vyžít své zkušenosti budováním mezinárodně úspěšných e-commerce projektů a značce VUCH do pěti let pomoci stát se miliardovým hráčem na trhu.

VUCH založili v roce 2015 dva kamarádi architekt Martin Kůs a on-line businessman Ondřej Hyrš, kteří objevili díru na módním trhu – k zajeté klasice tmavých elegantních dámských kabelek a peněženek nabídli hravou alternativu plnou barev a puntíků, navíc ve formě ekologicky udržitelné módy. Na to zákazníci a především zákaznice slyšeli. Za poslední dva roky firma prokázala obrovský růst v tržbách a v ziskovosti, v roce 2021 dosáhla obratu 140 mil. korun a meziročního růstu o více než 130 %. V loňském roce firma mimo jiné rozšířila portfolio o klasický segment fashion oblečení, vytvořila limitovanou edici kabelek a peněženek ve spolupráci s českým malířem Josefem Ratajem nebo otevřela nový showroom v centru Prahy. Důležitá je také expanze na západní trh díky spolupráci s marketplace Zalando.

„Na rozdíl od jiných fashion značek, VUCH za poslední dva roky zaznamenal obrovský boom, roste její oblíbenost nejen u českých zákazníků a ekonomika firmy má velmi zdravé základy, na které lze stavět další strategické plány. Od spolupráce očekáváme posilování tržní pozice ve středoevropském regionu, rozšíření portfolia a naplnění ambice miliardového hráče do 5 let,“

 

V čele módních i společenských trendů „Za poslední roky se nám naskytlo několik nabídek na vstup strategických investorů do naší firmy. Nakonec jsme se dohodli právě s E-rockets, se kterými jsme si sedli hlavně lidsky a také ve vzájemné shodě na budoucnosti Vuch. Těším se na sdílení zkušeností a celkovou jízdu v následujících letech,“ doplňuje Kůs. Budoucnost firmy ale nevidí jen v ekonomickém úspěchu. V módních segmentu nastavuje firma trendy již nyní, ráda by ale ostatní inspirovala i ve společenském přesahu. „Společenská odpovědnost je de facto v naší firemní DNA. Nejen, že máme eko produkty, které se vyrábí z recyklovaných materiálů, ale můžeme se pochlubit i tím, že jsme 100% bezodpadový. To i díky našemu projektu Bobíci do školky, kdy z nepotřebné drti a odpadu plníme barevné sedací vaky,“ doplňuje zakladatel.